تبلیغات
مدیر ایرانی(مدیریت و دانلود کتاب سابق) - مطالب فروردین 1388
 
مدیر ایرانی(مدیریت و دانلود کتاب سابق)
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : محمود
نویسندگان
نظرسنجی
رشته تحصیلی شما؟






یکشنبه 30 فروردین 1388

مدیر ایرانی

نام کتاب : پیمایش رضایت مشتری

مترجم: دکتر نادر ستاری بحری

فرمت :pdf

حجم فایل: 171 kb

برای دانلود به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب


نوع مطلب : دانلود کتاب، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 26 فروردین 1388

مدیر ایرانی

صنعت گردشگری در دنیای امروز پس از صنایع نفت و اتومبیل سازی، سومین صنعت درآمدزای کشورهاست که به دلیل بی نیازی به سرمایه گذاری اولیه، مورد توجه همه دولت های جهان قرار گرفته و بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی کشور خود را از طریق آن سر و سامان داده اند. متاسفانه دولت ایران در جمع سه کشور جهان از نظر بی توجهی به این صنعت قرار گرفته و در میان 174  کشور جهان که عضو شورای جهانی گردشگری هستند، بعد از سریلانکا و بحرین سومین کشور ضعیف دنیا از این نظر است (روزنامه سرمایه).
قطعا پس از خواندن این مطالب یا شنیدن مطالب مشابه پیرامون صنعت گردشگری در ایران به فکر فرو میروید که چرا با این همه جاذبه های دیدنی هنوز نتوانسته ایم به جایگاه مطلوبی در این صنعت دست یابیم. جدا از همه عواملی که تعدادشان هم کم نیست و جلوی رشد این صنعت را در کشور ما میگیرند یکی از نکاتی که مطمئنا مورد بی توجهی قرار گرفته مسئله بازاریابی توریست است. ما در این هنگام به طور مختصر مطالبی را در مورد بازاریابی توریستی بیان میکنیم که ترجمه شده مقاله ای در همین مورد از دانشگاه یوا میباشد. این مطلب برای اولین بار در این وبلاگ منتشر میشود.
بازاریابی یک فرایند شناسایی خواسته های مشتریان و استفاده از اطلاعات برای تولید و فروش بهتر و نیز راضی کردن مشتریان میباشد (مرکز حفظ و توسعه مریلند جنوبی) . بازاریابی شامل شناسایی مشتریان اصلی تان و یک توصیف روشن از کالا و خدمات و تبلیغ و ترفیع در مورد صنعت توریست شما میباشد.یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی در هر شغل تدوین یک طرح بازاریابی است. این کار موارد ذیل را در بر میگیرد:
1- مشتری های شما چی کسانی هستند؟ شناسایی کنید که مشتریان شما جذب چه چیزهایی میشوند و برای چه جذب منطقه شما شده اند؟ شما میتوانید توسط انجمنهای توریستی ، شوراهای جهانگردی منطقه ای و یا اتاق بازرگانی و خروجیهای دیگر اطلاعات مفیدی کسب نمایید. و در نهایت متوجه شوید که مشتریان شما به چه امیدی به سمت شما میآیند.
2- با بازارتان آشنا شوید: چه نوع فعالیتهای توریستی محبوب هستند و یا محبوبیت آنها در حال افزایش است؟ و چه چیزهایی میتواند در آینده بازار توریست را تغییر و تحول بخشند؟ (باید آنها را پیش بینی نمود).
3- جایگاه شما: چه چیزی موقعیت شما را منحصر به فرد میسازد ؟ چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز میکند؟ مثلا یک مرتع یا مزرعه قدیمی با خصوصیات منحصر به فرد و یا یک محل متمایز با وسایل آسایش جذاب  و یا خصوصیات محصولات یا خدماتتان مانند غذاهای بومی یا فعالیتهای منحصر به فرد دیگر.
4- بودجه: یک قاعده کلی برای شروع صنعت توریست این است که 10 تا 30 درصد درآمد کل باید صرف فعالیتهای بازاریابی شود.
در طرحتان اهداف بازاریابی را با رعایت تعداد بازدیدکننده ها ، درآمدها ، هزینه ها و غیره به وضوح مشخص کنید زیرا این کار شما را در موفقیت در طول زمان یاری میدهد. شما باید مطمئن شوید که طرحتان انعطاف پذیر است و میتوانید در مقایل تغییرات از خود سازگاری نشان دهید و اگر نتایج مطابق انتظار شما نباشد تغیراتی در آن ایجاد نمایید و باید بتوانید پیشرفتتان در کار را کنترل کنید.
موارد ذیل میتواند در بخش تبلیغات به شما کمک کند:
روزنامه ، رادیو ، اینترنت ، بروشورها ، کارت ویزیت ، مکاتبه مستقیم
لیست پستی:
معمولا صنعت توریست به تکرار مشتریان وابسته است برای همین ساختن و حفظ کردن یک فهرست پستی خوب از مشتریان مهم کاری مفید میباشد.
تصویر و شراکت:
ایجادیک تصویر مطلوب عمومی در جذب مشتریان بسیار مهم است و حفط توانایی برای پشتیبانی کردن از تشکیلاتتان. همینطور دیگران نیز میتوانند کالا و خدمات خوبی را که شما نیاز دارید فراهم نمایند.
روابط عمومی:
تصدیق کنید بر نقاط قوتتان ، ارتباط با سانه ها و عضوهای اجتماعی ، بازدیدکننده ها و دیگران تا اثر بخشی کارتان را بیشتر نمایید.

منبع : دانشگاه یووا
ترجمه:مدیر ایرانی





نوع مطلب : مقاله فارسی، بازاریابی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

مدیر ایرانی

نام کتاب : 10روش برای طراحی موفق آرم تجاری

نویسنده : نا معلوم 

حجم فایل : 74 kb

فرمت فایل : pdf

دانلود در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب


نوع مطلب : دانلود کتاب، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 5 فروردین 1388

کانبان چیست؟

کانبان مشتق شده است از دو کلمه ژاپنی کان ( دیدنی ) بان ( کارت یا تخته ) که معمولا تابلوی اعلانات یا تابلوی برجسته معنی میشود.در انگلیسی این واژه را خیلی تخصصی کرده اند و معنای تخصصی به آن داده اند به این صورت که کانبان فرایندی از تولید یا کار در سازمان است که موجودی را کنترل میکند.کانبان به زمان تولید و زمانبندی تقاضا اشاره میکند. کانبان واژه ای صنعتی است که توسط تویوتا در اواخر دهه 1940 و اوایل 1950  توسعه داده شد. در طی یک دوره تویوتا فروشگاههای آمریکایی و فنون آنها را مورد مطالعه قرار داد .تایچی اونو با توسعه JIT ( تولید به هنگام ) رابطه بین فروشگاه و مشتریانش را به عنوان یک وسیله کارآمد تولید سازمان موشکافی نمود. اساس پشتیبانی سازمان یک علامت دیدنی است ، یک کانبان است. مثلا یک فروشگاه بزرگ پرتقالش در یک مخزن قرار دارد و زمانی مقدار پرتقال کم میشود و به زیر علامت مطمئن میرود ، این علامت در واقع کارمند فروشگاه را متوجه میکند که موجودی پرتقال بیشتری نیاز است. اونو متوجه شد که میتواند از این روش در شرکت تویوتا استفاده کند و از 1953 این کار شروع شد. در 1970 با بد شدن شرایط اقتصادی کانبان راهش را در طول اقیانوس آرام به ایالت متحده در پیش گرفت. در 1977 پایه تولید به هنگام (JIT) شد و در تمام شرایط و محیط های کاری بکار گرفته شد . اجرای یک سیستم کانبان به خوبی دیگر روشهای تولید مانند 5s و کایزن میتواند منافع معنی داری را برای تقریبا هر نوع کاری بوجود آورد. به عنوان مثال سیستم کانبان سریع تر و کارآمد تر از سایر مدلهای دیگر تولید است. کانبان مخصوصا برای حجم بالا و اقلام کم هزینه مفید است و برای حجم پایین و اقلام پرهزینه و عملیات بلند مدت کم تر اختصاص میابد. همچنین سیستم کانبان مسئولیت پاسخگویی به نیاز مشتریان را بهتر انجام میدهد. کانبان در واقع نشان میده که چه موقع باید شروع کنیم به تولید و چه موقع باید تولید را متوقف کنیم.
• کانبان در موارد زیر کمک میکند :
گاهش دادن موجودی : کانبان موجودی را به طور متوسط بین 25 تا 75 درصد کاهش میدهد و شرکت به طور موثری دراجاره ، برق و فضای ذخیره سازی صرفه جویی میکند.به علاوه با اجرای این سیستم میتوان از فرصتهای بوجود آمده استفاده نمود و آینده را گسترش داد.
• جریان کار بهتر میشود.
• پرهیز از تولید اضافه : چون همه بخش ها دارای برچسب کانبان هستند ، احتمالا موجودی برای تولید اضافه خیلی کمتر است بنابراین دارایی موجودی پس انداز میشود.
• بهبود تفاهم برای تغییرات در تقاضا : کانبان فوری به محیط واکنش نشان میدهد.
• احتمال خطر موجودی کهنه به حداقل میرسد زیرا موجودی تنها به مقداری که نیاز است ایجاد میشود.


منبع : Graphic Products
ترجمه : مدیر ایرانی





نوع مطلب : مدیریت(سایر شاخه ها)، مقاله خارجی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Page Rank Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه