تبلیغات
مدیر ایرانی(مدیریت و دانلود کتاب سابق) - تخصیص منابع در بازاریابی
 
مدیر ایرانی(مدیریت و دانلود کتاب سابق)
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : محمود
نویسندگان
نظرسنجی
رشته تحصیلی شما؟






بازاریابی عضوی ضروری برای رشد یک شرکت است . به طور شگفت انگیزی موسسات میلیونها دلار روی بازاریابی صرف میکنند . برای مثال در سال 2006 شرکت پراکتر اند گمبل 409 میلیون دلار تنها صرف تبلیغات نمود . کل بودجه تبلیغ شرکتها در سال 2006 در ایالات متحده فراتر از 285 میلیون دلار است . این مبلغ بیشتر از  GDPمالزی ، هنگ کنگ یا زلاند نو میباشد . سرمایه گذاریهای زیادی صورت گرفته ، مدیرهای بازاریابی مسئولیت دارند که این منابع را به صورت بهینه اختصاص دهند به طوری که این سرمایه گذاریها به موسسه بازگردد . تخصیص دادن منابع بازاریابی در محیطی که دائما تغییر میکند یک تصمیم پیچیده است . پیدایش  رسانه های جدید جستجوی انلاین و تبلیغ ، بازیهای ویدئویی ، دنیای مجازی ، ساختن شبکه عمومی ، ظرفیت تولید انلاین ، و کلمه بازاریابی دهان به دهان میچرخد و فرصتهای و چالشهای جدیدی برای شرکتها ایجاد مینماید . در این محیط کاملا پویا جدا کردن اثر یک ابزار بازاریابی بر عوامل چندگانه فروش و سود کار آسانی نیست . در نتیجه بسیاری از مدیران به این نتیجه میرسند که که به روش ساده ذهنی اعتماد بکنند و برای تخصیص منابع تصمیم بگیرند . برای مثال این یک امر عادی برای مدیران است که برای تبلیغاتشان بودجه ای را تخصیص دهند . منابع صنعتی معمولا نسبتهای تبلیغ به فروش (A/S) را منتشر میکنند و مدیران معمولا آنها را کنترل میکنند . یک مدیر ممکن است مبنی بر بودجه تبلیغ با سطح مطلوبی از آگاهی وارد بازار شود و این آگاهی بوسیله رسانه به نتیجه برسد . مثلا در صنعت دارو سازی یک موسسه ممکن است تصمیم بگیرد چطور که با پزشکهای گوناگونی کار کند و چطور به طور مکرر با آنها تماس بگیرد . این ترکیب دسترسی و تعداد نیروی فروش را تعیین میکند . بر پایه اندازه نیروی فروش و تخصیص منابع در 50 شرکت (در گزارش سینها و زلتنر 2001) به طور میانگین تخصیص بهینه این پتانسیل را دارد که به موسسات کمک کند تا بوسیله آن 5/4 % کارکرد های جاری را بهبود بخشند . به هر حال این روشها محدودیتهایی نیز دارند . بیشتر آنها نا تمام هستند زیرا نمیتوانند توضیح دهند که بازارها چطور به فعالیتهای بازاریابی پاسخ میدهند . تصمیمات در مورد تخصیص منابع بازاریابی نیاز دارد به سطوح مختلف در کل کشورها ، محصولات ، عنصرهای آمیخته بازاریابی ، و وسیله های مختلف یک عنصر بازاریابی ( برای مثال ، اینترنت در مقابل تلویزیون برای تبلیغ ) و نیز هر تصمیم مقداری توجه های خاص نیاز دارد . برای مثال به منظور تخصیص منابع در کل کشورها ، مدیران نیاز دارند به محاسبه عوامل خاص کشور مانند رشد ، محیط محلی و غیره . به طور مشابه تخصیص منابع در همه محصولات یک توجه دقیق در مورد جانشینی و مکمل طبیعی از محصولات نیاز دارد . ( مانچاندا ، انصاری ، و گوپتا 1999 ، سری دیوی ، انصاری و گوپتا 2007 ) .

در مطالب بعدی ادامه این بحث را پی خواهیم گرفت و بیشتر در مورد تخصیص منابع صحبت خواهیم نمود .





نوع مطلب : بازاریابی، 
برچسب ها : مقاله فارسی،
لینک های مرتبط :
دوشنبه 27 شهریور 1396 06:53 ق.ظ
This website was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me.

Cheers!
سه شنبه 10 مرداد 1396 05:31 ق.ظ
Do you have a spam issue on this site; I also am
a blogger, and I was wanting to know your situation; many of us have created some nice practices and we
are looking to exchange techniques with others, please shoot me an email
if interested.
یکشنبه 20 مرداد 1387 12:08 ب.ظ
سلام. ممنون كه سر زدید. اجازه بدهید سایت شما را كامل ببینیم. اتفاقا من در دپارتمان حسابداری مدیریت یك شركت دولتی كار می كنم. عجالتا یادداشتی را برایتان ایمیل می كنم. شاید به دردتان بخورد. به من خبر بدهید.
ممنون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Page Rank Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه