تبلیغات
مدیر ایرانی(مدیریت و دانلود کتاب سابق) - تحقیقات بازار را جدی بگیرید
 
مدیر ایرانی(مدیریت و دانلود کتاب سابق)
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : محمود
نویسندگان
نظرسنجی
رشته تحصیلی شما؟






امروزه تبلیغات به عنوان یكی از شاخص‌ترین وسایل ارتباطی، نقش بسزایی بر شیوهء زندگی، نحوهء خرید و معرفی افراد جامعه دارد، چنان كه مخاطبان نه‌تنها در بیداری، ‌حتی در خواب نیز تصویر كالای تبلیغ شده را ترسیم می‌كنند و به صورت ناخودآگاه و هیجانی، تحت تاثیر تبلیغات، اقدام به خرید آن حتی به شیوهء ‌قسطی می‌كنند. در واقع آن‌ها برای همسویی با سایر افراد جامعه، عقب نماندن از قافلهء پیشرفت تكنولوژی و همگام شدن با تكنولوژی روز دنیا مبادرت به خرید كالاهای نوین می‌كنند. بنابراین نقش تبلیغات به عنوان عاملی تاثیرگذار بر نحوهء خرید و مصرف، بر كسی پوشیده نیست، چنان كه شركت‌های تولیدكننده هر ساله هزینه‌های هنگفتی صرف تبلیغ محصولات خود می‌كنند و شركت‌هایی كه بدون توسل به تبلیغات می‌خواهند بازار هدف را نشانه روند از اقبال كافی برای جلب و جذب مشتری و در نهایت فروش و سود برخوردار نخواهند شد. با وجود این نكته حایز اهمیت آن‌كه آیا تبلیغ صرف، می‌تواند تولیدكنندگان را در رسیدن به هدف‌های اولیه و ثانویه و شناسایی بازار هدف و رقبا یاری رساند یا خیر؟

امروزه تبلیغات به عنوان یكی از شاخص‌ترین وسایل ارتباطی، نقش بسزایی بر شیوهء زندگی، نحوهء خرید و معرفی افراد جامعه دارد، چنان كه مخاطبان نه‌تنها در بیداری، ‌حتی در خواب نیز تصویر كالای تبلیغ شده را ترسیم می‌كنند و به صورت ناخودآگاه و هیجانی، تحت تاثیر تبلیغات، اقدام به خرید آن حتی به شیوهء ‌قسطی می‌كنند. در واقع آن‌ها برای همسویی با سایر افراد جامعه، عقب نماندن از قافلهء پیشرفت تكنولوژی و همگام شدن با تكنولوژی روز دنیا مبادرت به خرید كالاهای نوین می‌كنند. بنابراین نقش تبلیغات به عنوان عاملی تاثیرگذار بر نحوهء خرید و مصرف، بر كسی پوشیده نیست، چنان كه شركت‌های تولیدكننده هر ساله هزینه‌های هنگفتی صرف تبلیغ محصولات خود می‌كنند و شركت‌هایی كه بدون توسل به تبلیغات می‌خواهند بازار هدف را نشانه روند از اقبال كافی برای جلب و جذب مشتری و در نهایت فروش و سود برخوردار نخواهند شد. با وجود این نكته حایز اهمیت آن‌كه آیا تبلیغ صرف، می‌تواند تولیدكنندگان را در رسیدن به هدف‌های اولیه و ثانویه و شناسایی بازار هدف و رقبا یاری رساند یا خیر؟

هدف‌های تبلیغ

آیا تاكنون به هدف‌های تبلیغات خود اندیشیده‌اید؟ آیا هدفتان از تبلیغ صرفا آگاه كردن مردم یا متقاعد كردن آنان برای خرید، یادآوری وجود یك محصول و در نهایت افزایش فروش است؟ كدامیك؟

رسیدن به هر یك از هدف‌های یادشده، مستلزم داشتن برنامهء تبلیغاتی با پنج هدف مشخص، شامل ماموریت، بودجه‌بندی، تصمیم‌گیری در مورد پیام، رسانه و ارزیابی است، چرا كه تبلیغات صرف، یكی از عوامل هدایت‌كنندهء مشتری برای دستیابی به هدف‌های مزبور است.

نقش تكمیل‌كننده را در این میان تحقیقات بازار ایفا می‌كند، چیزی كه همواره از خاطر شركت‌ها رخت بربسته و هیچ‌گاه به طور جدی و منسجم به این موضوع توجه نكرده‌اند و گاه انجام آن را به عنوان هزینهء اضافی یا حتی تحمیلی به سازمان و شركت‌تلقی می‌كنند و همین طرز تلقی موجبات ركود و شكست آن‌ها را در بازار به تدریج رقم خواهد زد. از این رو تحقیقات را می‌توان به عنوان بازوی حمایت شركت‌ها در نظر گرفت كه موجب خواهد شد كم‌تر دستخوش بحران و ركود در كارزار تجارت و رقابت در بازار شوند.

نقش تحقیقات در تبلیغات

تحقیق یكی از بخش‌های مهم تبلیغات است كه به برنامهء تبلیغاتی، سمت و سوی مشخص داده و برای شناسایی و دستیابی به نظرات بازار هدف در مورد كالای مورد نظر و كالاهای مشابه آن، درك بهتر از بازار و شناخت نگرش و فرهنگ حاكم بر بازار هدف، ملیت، وضعیت مالی، وضعیت زندگی، جنسیت و سن، شیوهء‌خرید كردن، میزان دسترسی به رسانه‌های مختلف، زمان دسترسی به رسانه‌و اطلاعاتی از این قبیل ضروری است.اهمیت تحقیقات در تبلیغات بیش‌تر از آن سبب مورد توجه است كه عدم استفاده از آن، به منزلهء قدم گذاشتن با چشم بسته در كارزار پرخطر رقابت با رقباست.

تحقیق به شما كمك می‌كند تا بازار هدف و رقبا را شناخته و با گام‌های محكم با قدرت ریسك‌پذیری پایین دست به تولید و پخش كالا و خدمات بزنید. بنابراین چنانچه تمایل دارید تبلیغات هدفمند بدون اتلاف وقت و انرژی و هزینه‌های گزاف و با شناخت درست بازار هدف و انتخاب درست و به موقع رسانه داشته باشید، حتما دایر كردن بخش تحقیقات را در شركت خود بدون فوت وقت مدنظر قرار دهید.

 





نوع مطلب : بازاریابی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 25 شهریور 1396 05:05 ب.ظ
When some one searches for his required thing, thus he/she wishes to be available that in detail,
so that thing is maintained over here.
سه شنبه 10 مرداد 1396 10:12 ب.ظ
It's a shame you don't have a donate button! I'd certainly donate to this brilliant blog!

I guess for now i'll settle for bookmarking and adding
your RSS feed to my Google account. I look forward
to brand new updates and will talk about this site with my Facebook group.
Talk soon!
سه شنبه 13 تیر 1396 02:44 ق.ظ
You could definitely see your enthusiasm in the work you write.

The world hopes for more passionate writers like you who are not afraid to
mention how they believe. All the time go after your heart.
سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 09:58 ق.ظ
Hi, Neat post. There is a problem with your website in web explorer, could check this?
IE still is the market leader and a big part of other folks will pass over your great writing due to this problem.
جمعه 11 فروردین 1396 03:44 ق.ظ
Hey, I think your blog might be having browser compatibility issues.
When I look at your blog site in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, excellent blog!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Page Rank Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه